Oct 19, 2011

ada rasa ?

tipulah kalau aku ckp aku tak terpukul bile ckp psal buat solat sunat. ustaz or mana2 ceramah mst ada nsihat sruh buat solat tahajjud, taubat, hajat mmndngkan kita nk exam BESAR ni. aku nak, teringin sgt nk buat selalu. tp tak jln jugk. kan aku dh kata, aku nk jdi budak baik masa bulan puasa aritu. tp aku rsa dh terlmbt la. mmg, people said that, mna ada terlambat klu nk buat ibadat. just think about this, skarang tggl lgi sebulan. no ! less than a month. for someone like me, yg tak brapa nk alim ni, to suddenly wakeup in the middle of the night to perform my prayers. i 'm afraid that i might be seen as a hypocryte. kalau tak pd Allah, pada org lain mst ada.

bila dh dekat-dekat nk exam, SPM kottt, baru la nak cari Tuhan. baru la terkinja-kinja nk buat solat sunat. aku tanak jdi glongan yg hipokrit tuh. aku nk buat perkara-perkara sunat tu seikhlas mgkin. insyaAllah, kalau smpai masa tu nnt, aku akan cuba tuk bangun setiap mlm. but not now, not at this moment. skarang ni aku cuma boleh berdoa, dan redha + tawakkal lepas aku dh pulun sehabis mgkin tuk SPM nnt. korg yang dh mmg start dri awal, alhamdulillah and congratulations. smoga korg dpt berkat dan rahmatNya. insyaAllah :) kita doa sama-sama.

note to self,
syikin azmi, SNAP OUT OF IT !

No comments:

Post a Comment