Jul 19, 2013

Lesson for life.

Pernah idea gila paling tak masuk dek akal muncul dekat kepala? Kalau pernah, kau terus buat ke niat tu dibantutkan? Aku dah terlajak, aku buat. Bodoh gila babi.

Malam ni, minggu lepas, idea gila nak lari dari Shah Alam terjah otak. Tak pikir panjang, tak pikir orang yang aku sayang, aku nekad aku nak pergi Ipoh. Tapi aku tak bagitau orang. Aku pergi je. Sabtu, 1.45 petang.

"Buat benda bodoh, kau dapat balik pun bodoh." Aku accident. Jatuh motor masa nak gerak dari terminal bas ke rumah, masa tu hujan. Bibir bengkak, atas mulut calar sikit, pergelangan tangan kiri calar, atas tulang kering kiri koyak kulit, lebam sikit sikit. Tahniah lah pengalaman pertama accident. Motor pulak tu.

Aku tak expect la orang nak tolong, tapi rumah aku tumpang baik baik orangnya. Alhamdulillah. Aku takut nak balik. Aku takut nak berdepan dengan semua orang. Sah sah la orang akan tanya, aku nak jawab apa. Dah la pergi sana tak inform apa apa, naik motor yang memang sedia tahu bahaya, naik pulak dengan member lelaki, bulan Ramadhan lagi. Sangat sangat lah bukan Syikin Azmi yang pernah hidup 19 tahun yang lalu.

Tapi entah, for once aku nak rasa jadi macam orang lain. Aku tengok kawan aku dari Melaka pergi jenguk pakwe dekat KL. Kawan aku naik motor. Kawan aku naik bas sorang sorang. Kawan aku pergi sleep over rumah member. Kawan aku accident. "It sometimes feels good to be someone else. Memang la it is not something to be proud of, but at least you learn something from it." Jangan la nampak semua yang jadi tu negative je, ada jugak bagus dia.

Aku tak expect la balik balik haritu kena brainwash. Tapi at the same time aku tak expect orang akan tolong or support aku. Aku just tak nak orang risau lebih lebih, sebab sah sah ni semua salah aku. Kalau boleh aku just nak semua orang go on hari hari macam biasa. Lega jugak lepas tu diorang dah okay. And alhamdulillah jugak, ada yang still boleh nak buat lawak lawak pasal accident ni.

"Kawan tu dah la tengah sakit, pastu kau nak bash dia teruk teruk pasal dia buat salah. Kesian dia."

Menyesal? Mestilah. Tapi menyesal banyak banyak pun tak guna kan? So tak payah la nak sindir sindir kata apa yang aku buat ni salah. Memang aku dah sedia tahu ini salah, aku memang dah menyesal. Melekat je muka aku dekat jalan bertar area Meru tu, aku dah menyesal dah datang Ipoh. Tapi tak la sepenuhnya. Aku dapat kenal kawan baru. Aku dapat hilangkan kusut dengan kawan baik aku. Aku dapat la ketenangan seketika. Seketika je lah. Lepas tu balik Shah Alam huru hara balik.

Just promise to never ever do anything like that ever again.

No comments:

Post a Comment